Egy reflux betegnek finoman szólva is kihívás az étkezés. Állandóan figyelni kell arra, mi az ami növeli a gyomor savtermelését. Mitől lesz még erősebb az égető érzés, a fájdalom? Hosszú lista a tiltott finomságokról és egy rövid az ultra egészséges, de kevésbé ízletes ételekről. Pedig lehet ezt másképp csinálni. Itt van példának okáért a zab, ami a közhiedelemmel ellentétben nagyon finom lehet!

Még mindig sokan vannak, akiknek az egészséges táplálkozásról valamiféle kínzás jut az eszébe. A zöldségekre azt mondják, egyék csak a nyulak. A zabot pedig a lovaknak ajánlják. Ez a hozzáállás bizonyos szempontból érthető, hiszen a többségnek fogalma sincs arról, milyen változatosan és ízletesen lehet elkészíteni egy-egy egyszerűnek tűnő alapanyagot is.

Jótékony energiaforrásunk: a zab!

Bár csak néhány éve újra népszerű, de a zab az egyik legősibb étkeink közé tartozik. Nem véletlen, hogy már dédanyáink is gyakran kaptak reggelire zabkását. A világ számos országában meglévő tradíció oka pedig a zab magas tápanyag és rosttartalmára vezethető vissza. A zab rengeteg B és E vitamint tartalmaz. Ezen kívül gazdag még magnéziumban, kálciumban, káliumban, vasban és foszforban is. Vagyis a szervezetünk számára szükséges vitaminok és ásványi anyagok jelentős részét képes fedezni.

A gabona egyik legnagyobb előnye, hogy cukorbetegek, gluténérzékenyek és refluxosok is bátran fogyaszthatják. Jótékony, vízben oldódó rostjainak hála, sokáig telt érzetet biztosít, mindezt anélkül, hogy megterhelné a gyomrunkat. Pontosan azért készítették régen is reggelire, mert órákon keresztül biztosította a szervezet működéséhez szükséges energiát.

Egy reflux beteg számára az egyik legjobb alapanyag a zab

A szakemberek azt mondják, hogy már napi néhány gramm, vagyis egy-két kanálka zab is csökkenti a koleszterin szintet. Egész pontosan a rossz, LDL koleszterint. Szív és érrendszeri betegségekkel küzdőknek kifejezetten javasolják a zab fogyasztását.

Zabpehely a refluxra!

Egy reflux beteg számára az egyik legjobb alapanyag a zab. Étkezés után nincs gyomorégés, csökken a gyomorsav, mégis kellemes teltséget tapasztalunk.

A különböző közértekben általában két fajta formában találjuk meg a zabot. Az egyik a méltán híres zabpehely, a másik pedig a zabkorpa. Mindkettő egészséges és számos variációban elkészíthető, felhasználható.

Készételként a zabpelyhet főleg műzliszeletekben találjuk. Ezeket azonban fogyasztás előtt alaposan szemrevételezzük, mert reflux esetén sem tanácsos a túl sok cukrot és mesterséges adalékot tartalmazó édességek fogyasztása. Jobb egy teljesen natúr készítményt, kekszet, vagy korpás kekszet választani.

A reggeli zabkását sem valami ízetlen, furcsa állagú pépként kell elképzelnünk. A zabpelyhet nagyon könnyen finomsággá varázsolhatjuk egy kis gyümölccsel. Ez bármi lehet, például néhány szelet alma ici-pici fahéjjal meghintve. (Tényleg csak hintve, az íze miatt.) Felönthetjük tejjel, de akár vízzel is. Aki a tejtől puffad, válasszon alacsony zsírtartalmút, vagy laktóz-menteset, esetleg mandula, vagy kókusztejet. A legolcsóbb megoldás egy egyszerű 1.5 százalékos tej.

És aki nem rajong a zabpehelyért?

Aki a zabpelyhet nem szereti, építse be ezt a csodás gabonát másképp. Panírozhatunk benne húst, karfiolt és minden egyebet, amit szeretünk. Maradhatunk az eredeti vásárolt méreténél, de össze is törhetjük, vagy apríthatjuk. Használhatunk zabkorpát is. Zsíradékként pedig alkalmazzunk olivaolajat, vagy kevéske vajat.

Vízben, vagy tejben áztatva és kinyomkodva a fasírtunkba is beépíthetjük a zabpelyhet, a zsömle helyett. Ugyanolyan finom és laktató lesz, ráadásul egészséges is.

Ami még jobb, hogy a zabot lisztként is alkalmazhatjuk, vagyis gyakorlatilag az ételeink zöméhez nyugodtan használhatjuk. Kaphatóak zablisztek, de aki sokallja az árukat, az egy aprítóval ezt is megoldhatja, mindössze pár perccel tovább kell működtetni a gépet. A zabliszt mehet rántásba, galuskába és süteményekbe is. Nem fogjuk megbánni.

A zabot lisztként is alkalmazhatjuk

Ne feledkezzünk meg a pihenésről sem!

Ha kipróbáltuk és ízlett bátran építsük be a mindennapokba. Az egyetlen, amit tartsunk észben, hogy közvetlenül a lefekvés előtt, a belőle készült nasiból se együk degeszre magunk. A pihenés nagyon fontos! Szerencsére ehhez is van segítségünk, méghozzá a reflux párna!

A reflux párna, egyszerre kényelmes és hatásos. A megfelelő szögben dönti meg a nyelőcsövet, így akadályt képezve a kiáramló gyomorsav előtt. Megszűnik a visszafolyás és a refluxal járó kellemetlen panaszok. A párna anatómiai kialakításának köszönhetően nem csak stabil tartást, de kényelmes fekvést is garantál. Rendszeres használata biztosítja a nyugodt, fájdalommentes éjszakát!

herbafill-3-zonas-anatomiai-reflux-parna

3 Zónás Anatómiai Reflux Párna

Szeretnék többet tudni a reflux párnáról

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

hat + 2 =