Barion Pixel

Feleségemmel úgy döntöttünk, hogy szüleim 40. házassági évfordulóján meglepjük őket egy nyaralással. Mivel mind a ketten mozgásszervi betegségben szenvednek, ezért egy olyan szállodát választottunk számukra, amelynek szolgáltatásai között szerepel mozgásszervi betegek gyógykezelése, és maga a szálloda is rendelkezik gyógyvizes medencével.

Kellemes nyaralásnak indult…

Mivel a szüleim már nehezen mozognak, ezért a szállodától lefoglalt időpontra velük együtt utaztunk el a kisváros gyógyszállodájába, és ha már úgy is ott vagyunk, a feleségemmel úgy döntöttünk, hogy egy hosszú hétvégét mi is eltöltünk a szállodában.

Jó két órás utazás után érkeztünk meg a kisváros háromcsillagos szállodájába, ahol a szüleimet a csomagok kipakolása után, már azonnal várták a gyógykezelések.

gyakorlatok időseknek gyógyvizes medencében

Mi pedig kihasználva a jó időt, és azt, hogy a szállodából közvetlen átjárás nyílik a strandra, kiválasztottunk egy helyet az úszómedence mellett, és élveztük a kellemes időt és a Nap jóleső melegét.

Már egy ideje napoztunk, mikor megjelentek a szüleim, és kérdezték, hogy nem tudjuk-e, hogy merre lehetnek a gyógyvizes medencék. Nem tudtuk útba igazítani őket, ugyanis mi letáboroztunk az úszómedence mellett, és még nem térképeztük fel a strandot, hogy mi merre van.

Vészhelyzet a strandon

Megbeszéltük, hogy délben elmegyünk, megkeressük őket, hogy együtt ebédelhessünk. Azonban édesanyám a vártnál hamarabb, már fél tizenkettőkor megjelent a törölközőnknél, és kétségbeesetten kért hogy menjünk vele, és nézzük meg, mi történt édesapámmal.

Édesapámat összegörnyedve a fájdalomtól, hasára szorított kézzel találtuk a nyugágyon, így feleségem azonnal elrohant, hogy megkeresse a strand ügyeletes orvosát.

Mikor az orvos megérkezett, azonnal megvizsgálta édesapámat, és próbálta megtudakolni, hogy mit és mikor evett utoljára, mielőtt beült a gyógyvizes medencébe. Édesapám felülemelkedve fájdalmán, elmondta, hogy reggelire szalonnás rántottát evett újhagymával. Majd azt kérdezte az orvos, hogy mennyi ideig ült édesapám a gyógyvizben. Egy jó félórát, válaszolta nyöszörögve édesapám, kezét a hasára szorítva. Nem érez a szájában valami kellemetlen, keserű ízt, kérdezte az orvos. De igen, mondta édesapám, miközben arcát eltorzította a fájdalom.

gyógyvizes foglalkozás időseknek

Reflux, jelentette ki az orvos, némi gondolkodás után. Értetlenül nézhettünk rá, mert elkezdte magyarázni, mi válthatta ki édesapám gyomorpanaszait. Először is a túl zsíros étel, amit reggelire elfogyasztott, másrészt édesapám túlsúlya, ami a mozgásszervi panaszokat is okozza. Az sem volt túl szerencsés, folytatta az orvos, hogy fél óráig ült teli hassal édesapám a gyógyvízben, mert így a has olyan nyomásnak volt kitéve, amely egyáltalán nem kedvez a reflux betegségben szenvedőnek.

öreg papa a strandon

Azonban a pontos diagnózis felállításához feltétlenül szükséges lenne, ha édesapámat még a mai napon be tudnánk vinni a kórházba, ahol a gyomortükrözés minden kétséget kizáróan be fogja bizonyítani, hogy édesapám reflux betegségben szenved-e vagy valami más váltotta ki a rosszullétét.

Így aztán visszarohantam a szállodába a kocsikulcsomért, és a feleségem és édesanyám segítségével beszállítottuk édesapámat a kórház gasztroenterológiai osztályára.

Igaz hogy félt a gyomortükrözéstől, de kint a folyosón mindannyian fogtuk a kezét, és próbáltunk bele bátorságot önteni.

A gasztroenterológus megnyugtatta édesapámat, hogy nem kell félbeszakítani a nyaralást, de mindenképpen oda kell figyelnie az étkezésére, kerülnie kell a zsíros, nehezen emészthető ételeket, és persze a gyógyvizes medencébe is beülhet, de legfeljebb csak 10 percre, és azt is üres gyomorral. A nyugágyat pedig ne hajtsa teljesen vízszintes állapotba, mert az szintén nem ajánlott a refluxos beteg számára.

Minden jó, ha a vége jó

Mindannyian megkönnyebbülve mentünk vissza a szállodába, ahol vacsorára édesapám bármennyire szeretett volna enni csirkepörköltet nokedlivel, megélegedett azzal, hogy édesanyám friss tavaszi salátát tett elé joghurtöntettel.

Este, vacsora után közösen mentünk el felfedezni a kisváros rejtett szépségeit, ugyanis az orvos azt is elmondta édesapámnak, hogy refluxos betegnek kifejezetten jó, ha az esti étkezés és a lefekvés között legalább 2-3 óra telik el, mert így a gyomor legalább részben üres. A mozgás pedig kifejezetten azért ajánlott, mert így az elfogyasztott étel hamarabb kerül megemésztésre.

éjszakai városnézés

Ennek ellenére másnap édesapám arra panaszkodott hogy egész éjszaka alig aludt valamit, úgy érezte, mintha marná valami a torkát, és többször is felkelt, mert elviselhetetlen köhögőroham tört rá. Reggel pedig a szájában keserű, savanyú ízt érzett, így csak nehezen tudtuk rávenni, hogy jöjjön velünk a szálloda éttermébe reggelizni.

Ekkor jutott eszébe a feleségemnek, hogy a barátnője korábban említette neki, hogy van az interneten egy olyan oldal, ahonnan lehet egy olyan párnát rendelni, ami segítséget nyújt a refluxban szenvedő betegnek, hogy éjszaka nyugodtan tudjon aludni.

Miután hazaértünk, felkerestem azt internetes oldalt, ahonnan megrendeltem édesapámnak a Reflux párnát, amit azóta is használ, és így már a párnának köszönhetően kellemesen és panaszmentesen aludja végig az éjszakákat.

Ezért ajánljuk minden refluxos betegnek, hogy nyaralásra is mindenképpen vigye magával a reflux párnáját, hogy elkerülje a fenti kellemetlenségeket.

Ne kínlódás és kidobott pénz legyen az üdülés, hanem egy csodálatos szép, élményekben gazdag igazi kikapcsolódás!

herbafill-3-zonas-anatomiai-reflux-parna

3 Zónás Anatómiai Reflux Párna

Szeretnék többet tudni a reflux párnáról