Barion Pixel

Végre itt a jó idő, és ha még elég szabadsága van az embernek, akkor el is utazhat. Ha máshová nem is, de legalább a Balatonig. A férjemmel minden évben arra spórolunk, hogy legalább néhány napot nyaralhassunk a „magyar tengernél”. Igaz hogy rutinos utazóknak számítunk, de még így sem egyszerű a legszükségesebb holmikat úgy összepakolni, hogy a vonaton elférjünk a csomagoktól.

A svédasztal “vonzásában”

A szállodában aztán miután elfoglaltuk a szobánkat és kipakoltuk a csomagjainkat, lementünk a hotel éttermébe vacsorázni. A svédasztalos kínálatból végül kiválasztottam és a tányéromra szedtem egy kisebb adag párolt zöldséget némi főtt hússal, így szem előtt tartva azt, hogy bármennyire elengedhetném magam. Mégis vigyáznom kell arra, hogy a nyaralásomra kellemes emlékként gondoljak vissza. Igaz, hogy amikor összekészítettem a gyógyszeres neszeszert, nem felejtettem ki a refluxra felírt gyógyszeremet.

Mégsem éreztem késztetést arra, hogy a férjem példáját kövessem, aki vadas pörköltet választott magának vacsorára.

Az ember strandra jár, ha meleg az idő

Másnap a parton folytatódtak a megpróbáltatásaim. Úgy gondoltam, hogy még jó lesz rám a tavalyi fürdőruhám, ennek érdekében én is, mint minden nő előtte fogyókúráztam. Most azonban úgy éreztem magam, mint ha satuba szorítottak volna.

Most már tudom, hogy hallgatnom kellett volna az orvosom tanácsára, aki elmondta, hogy nekem mint refluxosnak semmiképpen sem jó, ha olyan ruhát vagy fürdőruhát veszek fel, mely túl szoros. No, ezt most én ezt a saját bőrömön, illetve gyomromon keresztül tapasztaltam meg. Míg a férjem vígan úszkált a Balatonban, nekem csak az járt a fejemben, hogy holnap azt a tartalék fürdőruhámat veszem fel, ami igaz, hogy nem áll annyira előnyösen rajtam, de abban legalább kapok levegőt.

De a kellemetlen szituáció ellenére is úgy gondoltam, jár nekem annyi, hogy ha már hét ágra süt a nap, akkor legalább kényeztessem a bőröm egy kis napozással, de húsz perc fekvés után úgy éreztem, hogy nem elég a két törölköző a fejem alá, hanem talán még a plédet is a fejem alá kellene tennem, hogy a gyomorsavam ne kaparja annyira a torkomat. Felálltam és a távolba kémleltem, és végül észrevettem a férjemet, aki már a bóján túl szelte a habokat. Először megijedtem, de tudom hogy a férjem jó úszó, és én is szívesen úszom vele, annak ellenére hogy a reflux betegeknek nem igazán ajánlott. Azonban úgy gondolom, hogy igaz, hogy mi, akik refluxbetegségben szenvedünk, a betegség következményei miatt ritkábban sportolunk, de azért nem szabad, hogy mindez megakadályozzon bennünket abban, hogy mi is fittek legyünk.

Be kell vallanom irigykedve néztem rá, mikor a strand büféjében megrendelte a sajtos-tejfölös lángost, de azért nekem sem lehetett panaszom a joghurt öntetes salátámra. Tudtam, hogy ezzel nem húzom ki vacsoráig, de mivel refluxos vagyok ezért mielőtt elindultunk volna a strandra, a napolaj, fürdőruha és a strandtörölköző mellé tettem a hátizsákba kekszet is, mert tudom hogy nekem, mint refluxos betegnek a napi két- vagy háromszori nagy mennyiségű étkezés helyett legalább négyszer vagy ötször kell ennem.

joghurt öntetes saláta

Mivel másnap borongósabb idő volt, ezért úgy döntöttünk, hogy megismerkedünk a város látnivalóival. Tanulva az előző napból úgy döntöttem, hogy olyan bő szabású, laza ruházatot veszek fel, amiben nem csak hogy jól érzem magam, de a gyomromat sem szorítja össze. Ennek köszönhetően jól sikerült a nap, és a borongós idő ellenére is nagyon sok szép és emlékezetes képet készítettem.

De kár, hogy végetért a vakáció!

Este, a szállodában elköltött vacsora után jólesett a séta a Balaton partján, még akkor is, ha férjemet idegesítették a folyton körülöttünk döngicsélő szúnyogok. Nekem azonban fontos volt, hogy ne csak a reflux betegségemre felírt gyógyszeremmel, hanem vacsora után egy könnyű sétával is enyhítsek a gyomromat feszítő érzésen. Séta után visszatértünk a szállodába, a férjemmel úgy döntöttünk, hogy mivel ez az utolsó éjszakánk a hotelben, ezért igénybe vesszük a szálloda wellness részlegét. Ugyanis ahogy utazás előtt utánaolvastam, a szaunázás is segíthet abban, hogy a stressz által kiváltott számos probléma esetében, így a refluxos tünetek kezelésében is elengedhetetlen a jótékony hatása.

a refluxos tünetek kezelésében is elengedhetetlen a wellness jótékony hatása

Mindezek ellenére nem sikerült volna ilyen jól a nyaralás, hogyha indulás előtt nem jut eszembe, hogy a legfontosabb dolgot még nem csomagoltam el, vagyis a férjemtől kapott reflux párnát. Mert hiába spóroltunk és választottunk egy színvonalas szállodát, azt mégsem várhatjuk el tőlük, hogy legyen nekik is ebből a refluxos beteg alvását segítő párnából.

herbafill-3-zonas-anatomiai-reflux-parna

3 Zónás Anatómiai Reflux Párna

Szeretnék többet tudni a reflux párnáról